דלג
משלוחים חינם מעל 500 ש"ח | ייתכנו עיכובים בזמני האספקה
משלוחים חינם מעל 500 ש"ח | ייתכנו עיכובים בזמני האספקה
בחירת מראה מעוצבת לבית

בחירת מראה מעוצבת לבית

בחירת מראה מעוצבת לבית

למראות יש כישרון להיות הפריט הכי שימושי בבית וגם לשדרג את העיצוב עם אפקט ויזואלי מהמם שאי אפשר להשיג בלעדיהן. השפע המדהים של הסגנונות העיצוביים יכול לבלבל, ובחירת מראה לבית היא כבר לא סיפור פשוט. 

איך יודעים מה נכון לחלל הסלון ומה יחמיא לכניסה? באיזה גודל? ואיפה בדיוק למקם אותה? 

הכנו מדריך שיתן לכם את התשובות לכל השאלות, וינחה אתכם בבחירת מראה מעוצבת מושלמת לבית שלכם. בואו נתחיל »

מראה מראה, לא רק על הקיר

השימוש במראות אינו רק פרקטי, אלא גם כאלמנט עיצובי חשוב. מראות מוסיפות אור, מכפילות את התאורה הטבעית שיוצרת תחושה נעימה ומחמיאה, הן מגדילות את החלל ויוצרות אפקט מרשים, ומועילות בכך במיוחד בחדרים קטנים. מראות משתלבות בכל סגנון עיצוב, ויכניסו קסם לכל חדר, בכל גודל. בהתאם למרחב והסגנון בחרו מראת גוף עומדת, תלויה או כחלק מרהיט. גם מראה מעוצבת קטנה שעומדת על שידה, תוסיף אופי ויופי.

 

כדי להשיג את האפקט הרצוי צריך לדעת איך למקם אותן. אז מה חשוב לקחת בחשבון?

מיקום 

מראות יכולות להיות תלויות על הקיר, שעונות על הקיר, או עומדות על סטנד. מראה תלויה מן הסתם היא מאוד חסכונית במקום, והרבה יותר בטוחה לשימוש. לכן נכון לתלות מראות בחללים קטנים, בחללים עם הרבה תנועה וכמובן בבתים עם ילדים.

היתרון של מראה שעונה או מראות עם סטנד משלהן, הוא הסטייל כמובן, אבל לא פחות חשובה
היא הזווית שניתנת לכיוונון,
ויוצרת השתקפות מחמיאה יותר.



בסלון

הצבת מראה אסטרטגית בסלון יכולה לחולל פלאים. שימו מראת קיר גדולה בקצה אחד של הסלון כדי ליצור נקודת כוח דרמטית, כך גם תרוויחו אשליה של סלון גדול יותר.

מראה המשתלבת עם עיצוב הפנים של הסלון יוצרת עיצוב מגובש ומראה אלגנטי, היא יכולה גם לתפקד כאלמנט אמנותי אם תבחרו במראה עם צורה יוצאת דופן או בסגנון מיוחד. 

בחדר שינה

מראה בחדר השינה היא הכי פרקטית, וגם כאן היא תשפיע על הגדלת החלל. מראה באורך מלא אידיאלית, כדי לאפשר התארגנות נוחה לפני היציאה ליום שלכם. המיקום תלוי בגודל החדר: אם המרחב מאפשר, מראה עצמאית על סטנד בפינה, עם כיסא או שולחן איפור, תוסיף המון נוחות עם הרבה אווירה וטאצ' רומנטי. במרחב מצומצם, מראה תלויה על הקיר או על דלת הארון יתאימו יותר. 

טכניקה מוכרת של מעצבי פנים היא להציב מראת קיר מול חלון להעצמת התאורה הטבעית בחדר השינה, ממש כמו חלון נוסף.



בכניסה

הצבת מראה בכניסה מגדילה את המרחב, והיא פריט מבוקש על ידי כל מי שנכנס ויוצא. בשילוב עם עם קונסולת כניסה ואלמנטים עיצוביים פשוטים כמו אגרטל עם פרחים, ניתן ליצור עם המראה קומפוזיציה יפהפיה שתעשה קבלת פנים חמימה לכל מי שייכנס לביתכם.



גודל

עם מראות חשוב להקפיד על הפרופורציות. התאימו אותן למידת החדר או הפינה בה מיקמתן אותן. לא תרצו שמראה גדולה תשתלט על חלל קטן או שמראה קטנה תלך לאיבוד בסלון רחב ידיים, ורק תוסיף עומס לעיצוב.

השתקפות של יופי

חשוב לשקול מה המראות רואות ומראות. ההשתקפות צריכה להוסיף לתחושה הנעימה של החדר. יש מעצבים שמאבזרים את הסביבה בהתאם למיקום המראה, כדי להרוויח את המקסימום מההשתקפות. בדקו זוויות ועצבו את החלל המשתקף, כך שתיהנו לראות אותו פעמיים. 

תליית מראה גבוהה על הקיר מוסיפה עומק יפהפה, אבל שימו לב שהזווית לא מכוונת דווקא לתקרה. הטו את המראה קדימה כדי לשקף את הדברים היפים שמתחתיה.

מראה שמאירה

למראה יכולה להיות השפעה גדולה על התאורה בחלל. מראה שממוקמת היטב תחזק את האור הטבעי, ותאיר חדר חשוך. מראה יכולה להכפיל גופי תאורה ואת התאורה המתקבלת מהם, ולכן חשוב למקם אותה תוך התחשבות בתאורה הקיימת בחלל, כדי ליצור אפקט עיצובי מחמיא.

מראה עם אופי

יש מראות מעוצבות שנולדו להיות נקודת כוח שמשפיעה על כל החלל, יש מראות שהן בעיקר אלמנט עיצובי ומשמשות כתכשיט לקיר ויש מראות שהן קודם כל פרקטיות.

מראה היא בדרך כלל לא הפריט הראשון שנבחר בבניית עיצוב החלל ולכן בדרך כלל כשבוחרים אותה צריך להתאים אותה למה שכבר יש בשטח. חשבו על הסגנון והגימור שלה, בחרו מסגרת שתשלים את העיצוב. מראה עם מסגרת זהב תוסיף אלגנטיות ויוקרה, מראה עם מסגרת מינימליסטית ממתכת או עץ חלק תכניס נגיעה מודרנית לכל עיצוב. מצאו את האיזון בין פונקציונליות וסטייל, כדי להשיג את המקסימום מהמראה שלכם.




טווח המחירים של מראות הוא גדול כמובן, אבל תתפלאו למצוא שגם בעלות נמוכה יחסית תוכלו לצוד מראה עם תרומה עיצובית מדהימה לבית שלכם. קשה לנו להתאפק, אז בבקשה קבלו הזמנה להציץ בקולקציה היפהפיה שלנו, בקארמה מרכז לעיצוב הבית, מבטיחים שרק תרוויחו.

 

המאמר הקודם עיצוב פינת אוכל מושלמת ליצירת הרמוניה בבית
המאמר הבא איך לשמור על בית מסודר: המדריך שיעשה לכם סדר בחיים