דלג
משלוחים חינם מעל 500 ש"ח | ייתכנו עיכובים בזמני האספקה
משלוחים חינם מעל 500 ש"ח | ייתכנו עיכובים בזמני האספקה
זה תלוי - טיפים לבחירת מנורת תליה לפינת אוכל

זה תלוי - טיפים לבחירת מנורת תליה לפינת אוכל

אזור פינת האוכל שלנו שוקק חיים, אנחנו אוהבים את הארוחות המשפחתיות שלנו, את המפגשים האקראיים עם בני הבית על כוס קפה ושיחה טובה, וכמובן, אנחנו אוהבים לערוך שולחן עמוס כל טוב לאורחים שלנו.. אם אפשר גם לתעד את המנות והאווירה עם תמונות פוטוגניות בתאורה מחמיאה ולהעלות ישר לסטורי, בכלל הרווחנו בענק! לפניכם טיפים לבחירת מנורת תליה לפינת אוכל:

נתוני הפתיחה - אופי חלל פינת האוכל 

מרבית מפינות האוכל נמצאות בחלל פתוח בהמשך ישיר לסלון, וחלק מפינות האוכל ממוקמות בחלל חצי פתוח, שבדרך כלל נוצר כתוצאה מסגירת מטבח או חדר. 

בשני המקרים גודל החלל הוא פקטור מרכזי בשיקולי התאורה, בין אם מדובר בתאורה לפינת אוכל כפרית ,תאורה לפינת אוכל מודרנית או תאורה לפינת אוכל מלבנית.

ניתן להשתמש בתאורה ליצירת אשליה אופטית של חלל גדול ומרווח יותר, או, אשליה של חמימות וחלל אינטימי וקטן יותר. 

לרוב, נרצה לבחור במנורת תליה לפינת האוכל, כך שניתן יהיה להקטין או להגדיל את המרחק בין הנורות לשולחן, עד לנקודה בה נקבל תאורה בדרגת עוצמה שאינה מוגזמת או מסנוורת, אך אם תקרת פינת האוכל מונמכת כדאי להסתפק בתאורה צמודת תקרה או שקועה.

תקרה מבטון תשלול אפשרות של תאורה שקועה, אלא אם בזמן הבניה נעשתה הכנה ייעודית לנושא, תקרת גבס תאפשר שימוש בגופי תאורה צמודים ו/או קלים.

גם כשמדובר במנורות מיוחדות לפינת אוכל, נשים לב שאפקט האור מתקבל על כל השולחן, ללא אזורים חשוכים.

נקפיד לשים לב לכך שגודל גוף התאורה משמעותי בתפיסת נפח בחלל החדר, פינות אוכל קטנות ובינוניות יכולות להכיל גופי תאורה סטנדרטיים ולא מגושמים.

ונקודה נוספת למחשבה, כלל גופי התאורה התלויים בפינת האוכל צריכים להיות מותקנים במרחק של לפחות 77-80 ס"מ מגובה פני השולחן, וזאת על מנת למנוע "פגיעות ראש" לאורחים גבוהים במיוחד.

שתפו את צוות  KARMA המיומן בתהליך בחירת גופי התאורה, נשמח לעזור בתהליך תכנון התאורה!    

גוונים ועוצמת התאורה לפינת האוכל

מדד ה-CRI מסמל את דיוק מסירת הצבעים יחסית לאור שמש טבעי, הערכים נעים בין 0 ל-100 כאשר את הערך 100 מהווה התאורה בעלת מסירות הצבעים הטבעית ביותר.

כאשר מדובר בפינת אוכל מומלץ להתאים תאורה בעלת CRI של 90 ומעלה, כך שהצבעים השונים של המזון שעל השולחן, וצבע הפנים של היושבים סביב פינת האוכל יראו טבעיים ומחמיאים.

ניטיב לעשות אם נשתמש בגוף תאורה בעל דימרים (עמעמים) לכיוון עוצמת התאורה בפינת האוכל, כך נוכל לכוון לסגנון התאורה המתאים ביותר לכל אירוע, ארוחה זוגית רומנטית או סעודה רבת משתתפים.

את גון האור מודדים במדד הנקרא “קלווין” ומסומן באות K, נוכל למצוא נתון זה על גבי כל מנורה. באופן כללי, עבור פינת האוכל אמורה להתאים תאורה בעלת גוון חמים, רך ונעים יחסית, המאפשר ישיבה ממושכת ונעימה מסביב לשולחן.

עם זאת, במידה ומדובר בפינת אוכל בה מתרחשות עוד פעילויות כמו הכנת שיעורי בית, קריאה או עבודה על המחשב הנייד, ייתכן ונרצה גם אופציה למנורות בהירות וחזקות יותר, בהן גון האור יהיה קר יותר. 

שילוב של מספר מנורות שונות יכול לספק את הפתרון הטוב ביותר ולתת מענה לכל הצרכים, בחירה חכמה בנורות שאינן נוטות להתחמם,כמו תאורת לד, תחסוך לנו כסף, לא תגביל אותנו בבחירת סוג גוף התאורה ותשדר יוקרה ללא מאמץ.

התאמת גופי התאורה לעיצוב פינת האוכל

בדומה לבחירת תאורה לחללים אחרים בבית, עלינו להתחשב בריהוט המרכזי - שולחן האוכל והכסאות, שיכתיבו את סגנון פינת האוכל ולפיהם יותאמו גם גופי התאורה, נציין כי מנורת תליה תקנה לפינת האוכל אפקט עיצובי מרשים בכל סגנונות העיצוב.           

תאורה לפינת אוכל מודרנית תכלול גופי תאורה העשויים מבטון, מתכת או חומרים דמויי מתכת, ותאופיין בגוונים מונוכרומטיים, קווים נקיים, ומראה תעשייתי חד ומבריק. תאורה לפינת אוכל כפרית מאופיינת באלמנטים העשויים מחומרים טבעיים כמו נחושת, ברזל, סוגים שונים של עץ, זכוכית, טקסטיל מעוטר בצבעים רכים ואבן טבעית.                                                                                 

לפינת אוכל עגולה או אליפטית יתאימו גופי תאורה מעוגלים, לשולחן פינת אוכל מרובע או מלבני, נוכל להתאים מספר גופי תאורה הפזורים היטב ובהתאם לשטח ההארה הרצוי. אם שולחן האוכל קטן יחסית, נוכל להסתפק בגוף תאורה בודד שיאיר את כל השולחן. במידה והשולחן גדול יותר, נרצה למקם מספר גופי תאורה, בהתאם לשטח אותו יש להאיר.

רצוי וכדאי לתכנן את התאורה לפינת האוכל ובכלל, בשכבות:

תאורה עליונה - תאורה מרכזית, מנורות מיוחדות לפינת אוכל, צמודי תקרה, נברשות וגופי תאורה תלויים למיניהם.                                                         

תאורת אווירה - גופי תאורה עם אור חלש יותר המספקים תאורה מעומעמת יותר,  גופי תאורה צמודי קיר, תאורה שקועה בתקרה כמו ספוטים ורצועות תאורת לד.

תאורת משימות - תאורה שנועדה למשימה כלשהי, קריאה, הכנת שיעורי בית או עבודה על המחשב הנייד, תאורה מעל או מסביב לתמונות או חפצי אומנות או תאורת קיר שמטרתה להדגיש את הטקסטורה של הקיר. אם פינת האוכל שלנו היא ה"אי" במטבח, נאמץ את אותם רעיונות ונתחשב בגודל האי וסביבתו.                                         

לסיכום, יש לזכור כי תאורה מוצלחת תתבסס על גיוון ושילוב נכון של תאורה בחלל פינת האוכל, שכבות של תאורה מדודה ומתוכננת היטב, משחקים של אור וצל, שילוב של תאורה מרכזית עם תאורה נקודתית ואזורית -  יעצימו את יופי העיצוב הכללי וישמשו אותנו למטרות שונות בפינת האוכל.                                  

עוד טיפים ורעיונות לתכנון התאורה ובחירת מנורת תליה לפינת אוכל תוכלו למצוא באתר שלנו ולהעזר בצוות KARMA , נשמח לעמוד לשירותכן/ם ולעצב יחד איתכן/ם את פינת האוכל המושלמת.

המאמר הקודם עיצוב חדר שינה רומנטי - כך תבחרו ריהוט לחדר שינה
המאמר הבא כניסה בלתי נשכחת - רעיונות לעיצוב הכניסה לבית